Harrys

Harrys är en välkänd krog- och restaurangkedja som finns utspridd över hela Sverige. De fokuserar främst på att finnas i mellanstora städer och är på flera håll stadens mest besökta krog och restaurang. Harrys är måna om sina gäster och vill att deras krogar ska kännas hemtrevliga och öppna för alla. Därför är det inte konstigt att de var snabba att haka på den Don’t drink and drive-kampanj som turnerade runt Harrys krogar för ett par år sedan. Att informera om det livsviktiga i att aldrig förena bilkörning med alkohol är ett fint sätt att visa att man verkligen bryr sig om sina gäster.

Harrys fortsätter sprida budskapet

Turnén med Rocky och hans vharrysänner pågick endast under 2010 och besökte elva av Harrys restauranger i Sverige. Men Harrys ville göra mer och gick senare ihop med Carlsberg för att göra fler Don’t drink and drive-kampanjer. 2013 åkte de ut på turné med Gyllene Tider och ställde frågan ”Vem kör?” för att få upp fokus och intresse för att ta del av kampanjen. Även den här gången blev det en succé och det är nog inte för mycket att säga att Harrys och Carlsberg tillsammans har räddat flera liv.

Framtida arbeten och kampanjer

Det är garanterat inte sista gången som Harrys kör kampanjer för att uppmärksamma deras kroggäster om riskerna med alkohol. Självklart kan alkohol vara roligt och det är en stor del av Harrys koncept, men det är viktigt att ta sitt ansvar och informera om vilka risker det finns med alkohol. Att dricka för mycket eller att sätta sig bakom ratten innan all alkohol har gått ur blodet är inte bara dumt utan det är en livsfara både för dig själv och för andra. När det budskapet sprids till gästerna i en krogmiljö så sätter det sig förhoppningsvis för evigt också.